Een job in de koel- en klimaattechniek?
Wij zoeken doorgewinterde professionals en jong talent!
Voor onze afdeling ‘Service & Onderhoud’ is er altijd ruimte voor een:
Planner / Service Coördinator M/V
Stel je voor, jij wordt Planner / Service Coördinator. Hoe ziet jouw dag er dan mogelijk uit?
Een dag uit het leven van een Planner / Service Coördinator
Als Planner / Service Coördinator begint jouw dag vroeg en dynamisch. Je stapt het kantoor binnen en na een snelle kop koffie ben je klaar om aan de slag te gaan. De telefoon gaat al over; een klant meldt een storing aan een klimaatsysteem. Jij bent het eerste aanspreekpunt, dus je neemt de melding vriendelijk en professioneel aan, en begint direct met het beoordelen van de urgentie. Je zorgt ervoor dat de klant gerustgesteld is en weet dat er snel actie wordt ondernomen.
Vervolgens open je het planningssysteem om te kijken welke monteur beschikbaar is. Je coördineert dat de juiste monteur, met het benodigde materiaal, op de juiste tijd bij de klant aankomt. Hierbij houd je nauwgezet rekening met de geografische locaties en de expertise van je monteurs. Je stuurt een bevestiging naar de klant en zorgt ervoor dat ze op de hoogte zijn van de aankomsttijd van de monteur.
Tussen de telefoontjes door werk je aan de planning van periodieke onderhoudswerkzaamheden. Je zorgt ervoor dat alle afspraken tijdig worden ingepland en dat alle betrokkenen, zowel klanten als monteurs, hierover geïnformeerd zijn. Je houdt regelmatig overleg met je technische collega’s om frequent voorkomende storingen te signaleren en te bespreken hoe deze structureel opgelost kunnen worden.
Halverwege de ochtend stel je een offerte op voor een service contract en enkele spare parts voor een andere klant. Je bent nauwkeurig en zorgt ervoor dat alle details kloppen, zodat de klant precies weet wat ze kunnen verwachten. Daarna ga je verder met de administratieve afhandeling van de eerder uitgevoerde werkzaamheden. Je zorgt dat alle gegevens correct in het systeem staan en de juiste documenten worden verwerkt.
Tijdens de lunch neem je even de tijd om bij te praten met collega’s en blijf je op de hoogte van de laatste vak gerelateerde regels en voorschriften.
De middag staat in het teken van relatiebeheer. Je neemt contact op met enkele klanten om te informeren naar hun tevredenheid over de recent uitgevoerde werkzaamheden en om eventuele vragen te beantwoorden. Daarnaast begeleid je een monteur die nieuw is in het team, je helpt hem met het maken van een dienstenrooster en zorgt ervoor dat hij weet wat er van hem wordt verwacht.
De dag sluit je af met het controleren van de planning voor de volgende dag. Je zorgt ervoor dat alle storingen en onderhoudswerkzaamheden goed gepland zijn en dat de monteurs precies weten waar ze moeten zijn en wat ze moeten doen.
Tevreden kijk je terug op een productieve dag waarin je veel klanten hebt kunnen helpen en ervoor hebt gezorgd dat alles op rolletjes loopt. Met een goed gevoel sluit je je computer af en ga je naar huis, klaar voor een nieuwe dag vol uitdagingen en mogelijkheden.
Gaat jouw hart sneller kloppen van zo’n dag? Dan hebben wij voor jou die coole baan waar jij gegarandeerd warm voor loopt! Kun jij goed luisteren naar klanten en collega’s? Krijg jij er energie van om klanten en collega’s écht te helpen en samen uitdagingen aan te gaan? Ben jij van nature mensgericht, behulpzaam en blijf jij rustig in elke situatie? Dan zoeken wij jou!
Vacature: Planner / Service Coördinator
Locatie: Leiden
Uren: Fulltime
Ben jij iemand die altijd het overzicht bewaart, snel schakelt en energie krijgt van plannen en regelen? Houd jij je hoofd koel, ook als de agenda van de monteurs vollopen met onderhoud en storingen? Dan hebben wij jouw stoel al klaarstaan op onze serviceafdeling in Leiden!
Jouw uitdaging
Als Planner / Servicecoördinator bij Weber Klimaattechniek ben jij de spil tussen klanten en monteurs. Jij zorgt ervoor dat storingsmeldingen en onderhoudsbezoeken vlekkeloos worden gepland en opgevolgd. Je schakelt snel, denkt in oplossingen en houdt altijd het einddoel in de gaten: tevreden klanten en goed georganiseerde service.
Wat ga je doen?
- Plannen en coördineren van onderhoudswerkzaamheden aan koel- en klimaatsystemen bij diverse klanten.
-
Verantwoordelijk voor het volledige storingsproces, van melding tot oplossing en terugkoppeling aan de klant.
-
Intensief samenwerken met monteurs, klanten en leveranciers om een soepele uitvoering van werkzaamheden te garanderen.
-
Bewaken van kwaliteit en veiligheid, volgens geldende wet- en regelgeving (zoals F-gassen en VCA).
-
Continu verbeteren van processen en klanttevredenheid door efficiëntie, overzicht en servicegerichtheid.
Jij brengt mee
- Werkervaring als Planner, Service Coördinator of Werkvoorbereider in een technische omgeving
- Affiniteit met koeltechniek en/of klimaattechniek is een grote pré
- Inlevingsvermogen, sterke communicatieve en organisatorische vaardigheden.
- Een oplossingsgerichte en enthousiaste mindset. Je denkt niet in beperkingen, maar in mogelijkheden!
- Ervaring met Syntess is een pré
- Nauwkeurig en stressbestendig
- Een dosis humor en enthousiasme.
Waarom werken bij ons?
- Toonaangevend: Met meer dan 55 jaar ervaring zijn wij een gevestigde naam in airconditioning, klimaattechniek en koeltechniek.
- Innovatief: Je gaat meetrekken aan de innovatiekar met de nieuwste technieken en koudemiddelen.
- Samenwerking: Hier sta je er nooit alleen voor. Ons team pakt uitdagingen samen aan en haalt het beste uit elk project.
- Ontwikkeling: We investeren in jouw groei, met trainingen en cursussen om je verder te specialiseren.
- Goed geregeld: Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en 25 vakantiedagen.
Over ons
Ons bedrijf staat voor kwaliteit, klantwaarde en teamwork. Samen leveren we maatwerkoplossingen die het verschil maken voor onze klanten. Of het nu gaat om een groot koeltechnisch project of een op maat gemaakte klimaatoplossing, wij zijn pas tevreden als onze klant dat ook is.
Enthousiast geworden?
Kun jij niet wachten om als Projectleider Koeltechniek aan de slag te gaan? Mail dan je CV naar info@weberklimaattechniek.nl en/ of neem contact op met Kelly van der Niet via (071) 54 55 656. We kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Wij hanteren een eigen wervingsproces en nemen alleen rechtstreeks contact op met potentiële kandidaten. Bedankt voor uw begrip!
Neem per mail contact met ons op of bel
071-545 56 56.
Contact
Heeft u vragen over onze producten of diensten? Wilt u een offerte of een afspraak maken met een van onze adviseurs?
Vul hier het formulier in of bel 071 – 545 56 56.